Wednesday, September 16, 2009

:: Lambaian Aidilfitri ::

Ramadhan hampir berlalu. Mesti nanti rindu saat-saat terawikh tambah2 pulak kena imam yang baca sedap. Emm.. Raya tahun ni rasa biasa je. Semangat raya masa kecik2 dulu bukan main lg, al maklumlah mengumpul duit raya..

Sambil mengelamun, terdengar pulak lagu "Lambaian Aidilfitri" dendangan Saleem & Jamal Abdillah, rasa nak balik kampung dah membuak-buak dah ni. Perantau la katakan.. Dalam kepala memang tak ingat lain dah melainkan ingat dekat kampung. Tapi yang tak bestnya masa nak drive balik nanti. Penat... Walaupun kereta yang bergerak tak tau la kenapa penat sangat. Yela, 6jam drive.. Tapi bila dah sampai Aloq Staq, gembira tak terkata.

Ada lagi yang best. Yang bestnya baju raya ku tak beli lagi! hehehe... malas nak beli awal-awal.. Beli lambat excited cikit nak
pakai. Tema familyku tahun ni dikatakan berwarna hijau. Hijau pon hijau lah. Sejuk cikit mata memandang.

Anyway, Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin.. Bagi yang pulang dengan memandu, pandulah dengan cermat dan berhati-hati. Aidilfitri untuk dirai, bukan untuk ditangisi. Ingatlah orang yang tersayang..

2 comments:

  1. Salam Lebaran Rozaini..

    Apa khabar?.Bahang lebaran masih terasa?. Kalau kat JB ni, biasanya sambutan Hari Raya Aidilfitri diraikan selama sebulan. Nampak gayanya berat badan akan naik mendadak. Setiap minggu ada saja jemputan rumah terbuka dari keluarga dan sahabat handai taulan. Kalau tidak pergi, bimbang tuan rumah berkecil hati pula. Itu tidak termasuk beraya di rumah jiran-jiran terdekat di sebelah malam. Ermmm...betapa meriahnya sambutan Aidilfitri di Malaysia. Kunjung mengunjung sudah menjadi tradisi warisan kita.
    Wassalam

    ReplyDelete
  2. Salam Lebaran juga utk akak. Bahang Aidilfitri rasanya macam dah berkurangan. mungkin disebabkan sibuk menyiapkan kerja2 yang ada. Tapi di kampung mestilah meriah lagi sampai 2 ke 3 minggu raya.

    ReplyDelete